کد خبر: 1220345
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
سازمان بسیج سازندگی ساری به بسیجیان جویای کار بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام خود‌اشتغالی پرداخت می‌کند

جوان آنلاین: سازمان بسیج سازندگی ساری به بسیجیان جویای کار بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام خود‌اشتغالی پرداخت می‌کند. 
چندی پیش نمایشگاه دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی بسیجیان شهرستان ساری در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری با شعار «ما می‌توانیم» در عرصه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی در محوطه امامزاده یحیی (ع) این شهرستان برپا شد. 
مؤسسه نگار نصر مازندران، شورای شهر و شهرداری ساری در برپایی نمایشگاه دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی بسیجیان همکاری خوبی داشتند. 
این نمایشگاه در ۴۰ غرفه برپا شد و بلدرچین، قارچ، گیاهان دارویی، زعفران ساری، گل و گیاه، طراحی‌های روی شیشه، مرغ بومی، اردک و بوقلمون که همه از تولیدات با وام‌های اقتصاد مقاومتی هستند، در این نمایشگاه به فروش رسید. 
در حاشیه این نمایشگاه کلاس‌های اصلاح سبک زندگی با تب سنتی، ویزیت رایگان و کلاس‌های مشاوره اشتغال برای جوانان جویای کار برگزار شد. 
همچنین دو پایگاه مقاومت بسیج در هفته بسیج افتتاح شد. در کنار پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران روستای پایین‌دزا و روستای آکند شهرستان ساری، پروژه آبرسانی به روستای پلسک بخش کلیجارستاق این شهرستان نیز به بهره‌برداری رسید. 
بسیاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان ساری که به بهره‌برداری رسیده‌اند، اشتغال‌زایی خوبی به همراه داشته‌اند و مردم از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. 
گلخانه تولید سیفی‌جات روستای فیروزکنده و نخستین مرکز صنایع تبدیلی فرآوری‌های جوانه گندم و عدس در مازندران در روستای صفرآباد ساری از جمله آنهاست. 
بسیج سازندگی در تلاش است دهکده اقتصاد مقاومتی در روستا‌های این شهرستان ایجاد شود. این سازمان به بسیجیان جویای‌کار وام پرداخت می‌کند تا بتوانند کار‌های خود را با سرعت پیش ببرند. این تسهیلات بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان است که با عنوان وام خوداشتغالی پرداخت می‌شود. در تلاشیم بی‌سوادی در مرکز مازندران ریشه‌کن شود. بر همین اساس طرح ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی در استان و شهرستان ساری با مشارکت آموزش‌وپرورش در حال انجام است و به آموزش‌یارانی که بتوانند هر نفر را باسواد کنند ۶۵۰ هزار تومان هدیه اهدا می‌شود. در هفت ماه نخست سال ۳۰ گروه جهادی با ۳۰۰ بسیجی از پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان ساری و ۵۰۰ دانشجو به مناطق محرم استان اعزام شده‌اند. همچنین ۴۰۰ دانش‌آموز با حضور در اردو‌های بسیج سازندگی به بهسازی مدارس شهرستان ساری پرداخته‌اند. 
حمایت از روستا‌ها با تکیه بر محرومیت‌زدایی و با اولویت آبرسانی به روستا‌های محروم در طرح‌های بسیج سازندگی و اردو‌های هجرت انجام می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار